Ulubione książki Pietruszki

Czytanie książek dziecku to najpiękniejsze chwile spędzone wspólnie. I jeśli mam być szczera to od wspólnej zabawy zdecydowanie wolę usiąść, przytulić szkraba i czytać, oglądać bajki na papierowych stronach, naśladując odgłosy zwierząt lub zmieniać głos podczas dialogów (co szczególnie bawi Pietruszkę) . 

Kupowanie i czytanie ksiażek zawsze było moją słabością. Nie jestem molem książkowym a czytanie pokochałam dopiero po ukończeniu szkoły ale dałam się pochłonąć zamiłowaniu do powieści. Nie musiałam już czytać tego co mi ktoś kazał tylko to co naprawdę chciałam. 



Kiedy pojawił się na świecie Piotruś oszalałam na punkcie kolekcjonowania książek dla niego. Muszę się jednak pilnować bo jak wpadnę w szał wybierania i zakupów to przepadłam. A razem ze mną wszelkie oszczędności. Wierzcie mi! Jestem do tego zdolna ;) 

Spora część książek, które widnieją na półkach w pokoju młodego to zasługa jego babci, która pracując w Bibliotece wie co jest najlepsze dla malucha :) zdecydowanie jestem za takie prezenty wdzięczna! A czytanie dziecku to sama radość! 

Zanim jednak polecę ulubione pozycje Pietruszki muszę jeszcze zaznaczyć jak bardzo rośnie serce kiedy widzę jak tatuś czyta swojemu dziecku bajki. Jest to niezapomniany i bezcenny widok! Kocham na nich patrzeć udając, że robię to co miałam robić w tym czasie (np. Zmywać naczynia). 
A tatusiowie Waszych pociech też im czytają? 


Razem z Pietruszką polecamy Wam szczególnie kilka książek, które są idealne dla malucha już od 6 miesiąca życia. To nasze top 10! 


Dajcie znać czy któreś książki znacie i jak reagują na nie Wasze pociechy! 


1. książeczka kontrastowa "obrazki maluszka. Buźki" wyd. AWM.
Mamy kilka tego typu pozucji ale ta zdecydowanie wygrywa atencję młodego aż do tej pory! Musimy przyznać, że nadal jest numerem jeden w kwestii przyciągania uwagi na dłużej. 


2. "Auto robi brum" Lotta Olsson i Charlotte Ramel, wyd. Zakamarki.
Absolutny must have każdej mamy. Dźwieki, które naśladujemy przy pomocy tej ksiażeczki rozbawiają naszego malucha. Ulubione odgłosy Pietruszki to bur bur bur i pur pur pur ;) 



3. "Zwierzęta na wsi" i "zwierzęta świata" Urszula Kozłowska, wyd. Foksal
Książeczki otrzymane w prezencie od wujka i cioci Piotrka. Sprawdzają się od dawna. Wierszyki są bardzo przyjemne a i obrazki przykuwające uwagę już 9 miesięczniaka. Ja już znam je na pamięć! :D 



4. "Śpij króliczku" Jörg Mühle, wyd. Dwie siostry. 
Urocza książeczka! I choć Piotrek jeszcze nie rozumie poleceń w niej zawartych, już teraz uwielbia ją przeglądać i dotykać białego króliczka. 




5. Seria "wiersze i wierszyki dla najmłodszych" z cudownymi ilustracjami Marianny Jagody. 
Wiersze znanych poetów otoczone kolorowymi ilustracjami. Piotrek chętnie je słucha i ogląda! Też większość znam na pamięć! :D 



6. "Mamo chcę jeść" Zbigniew Dmitroca, wyd. Egmont.
W zabawny sposób pokazuje dziecku, że zwierzątka też bywają głodne i proszą mamę o jedzenie. Bardzo ładne ilustracje i ogromny plus efektu trójwymiarowej paszczy zwierzęcia. 


7. "Mały chłopiec. Samolot Karola" wyd. Olesiejuk.
Z całej serii mamy tylko tę pozycję jak na razie ale Piotr bardzo lubi słuchać krótkiej historyjki, przeplatanej kolorowymi ilustracjami. Przyjemnie się czyta i nie ma za dużo tekstu na jedną stronę, co nie nudzi malucha.



8. "Owieczka, która się zgubiła" 
Ślicznie zrobiona w formie małej torebeczki, historyjka z przesłaniem o Dobrym Pasterzu. Polecam gorąco! 

Ostatnie dwie pozycje są szczególne! Przygotowują dziecko na jego pierwsze święta Bożego Narodzenia! 


9. "Świat maluszka. Święta", wyd. AWM
Pojedyncze, kolorowe rysunki pozwalają poznać dziecku przedmioty, postaci związane z tym wyjątkowym okresem.



10. "Boże Narodzenie" Bogusław Nosek, Ola Makowska, wyd. JEDNOŚĆ dla dzieci.
Muszę przyznać, że to moja ulubiona książeczka! Dlaczego? Długo szukałam odpowiedniej w treści, formie i zilustrowaniu książeczki o Bożym Narodzeniu. Dla maluszka nie jest to takie proste. Musi być mało tekstu ale liczą się też przyjemne dla oka obrazki. Ta książeczka ma to wszystko! Jest piękna! A Pietruszka od razu dostrzegł Maryję z dzieciątkiem dając im buziaki! 

Polecicie mi jeszcze jakieś książeczki? :) 

#MarchewkowaMama

Komentarze

Popularne posty