O nienawiści słów kilka

Nienawiść - negatywne uczucie dyktujące nam emocje w stosunku do ludzi, sytuacji, rzeczy. Prowadzić może do destrukcyjnych zachowań, krzywdzących innych. Jest uzależniająca.
Hejt - rodzaj nienawiści kierowany publicznie, w kierunku ludzi. Najczęściej pojawia się w Internecie, często autorzy myślą, że są w tym anonimowi.


Wydaje się, że nienawiść wylewa się dookoła nas. Ciągle spotykamy się z hejtem na portalach społecznościowych, forach Internetowych, w komentarzach na blogach, w mailach. Negatywne opinie często okraszane są inwektywami, wulgaryzmami, co nadaje im ostry, nieprzyjemny charakter.

Dlaczego podjęłam ten temat?

Pracując jako pedagog szkolny miałam styczność z powyższym zjawiskiem. Zaczęłam zastanawiać się, jak stopień okazywania nienawiści ewoluował od czasów mojego dzieciństwa i wkraczania w wiek adolescencji.

Niestety, muszę przyznać, że dawniej było ŁATWIEJ, LEPIEJ!

I tak! Wiem o czym mówię.
Sama spotykałam się niejednokrotnie z hejtem. Okazywany był mi na żywo. Jednak był on okazywany w formie liścików podrzucanych na lekcji, ostracyzmu klasowego, złośliwości, nie odzywania się do mnie, a nawet udawania, że wszystko czego się dotknę parzy.
I uwierzcie mi, nadal zdarza się ta forma okazywania nienawiści.
Cieszę, się jednak, że w tamtych czasach nie było Internetu, mediów społecznościowych. Prawdopodobnie w tamtym czasie nie miałabym życia.

Stąd oprócz kontroli zachowań rówieśników na żywo, musimy kontrolować to, co dzieje się w sieci.

Dlaczego?

Bo nasze dziecko nie przyzna się do szykan ze strony kolegów i koleżanek.
Ja też się nie przyznawałam.

Byłam krzywdzona wielokrotnie w swoim życiu przez ludzi.

Bądźcie czujni wobec swoich dzieci. Zwłaszcza gdy pójdą już do szkoły. Nienawiść i agresja to największa plaga XXI wieku, wśród młodzieży!

Jaka jest najczęstsza przyczyna ostracyzmu społecznego w szkole?

1. Ubóstwo rodziny
2. Brak markowych ciuchów
3. Zazdrość o coś co posiada ofiara hejtu
4. Odmienne poglądy głoszone przez ofiarę, nie zbiegające się z ogólnymi trendami
5. Nieporozumienia
6. Odpowiedź na nieodwzajemnioną miłość

Zapewne jest wiele innych powodów. Dodalibyście coś do tej listy?

Jak rozpoznać, że nasze dziecko jest ofiarą odrzucenia i hejtu w szkole, Internecie? Sygnałem powinny być następujące zachowania. Niektóre z nich mogą być trudne do zauważenia, albo przekazane nam przez nauczycieli:

1. Apatia
2. Nagłe pogorszene ocen
3. Izolowanie się od najbliższych
4. Smutek
5. Zamykanie się w pokoju (najczęściej aby się wypłakać)
6. Nagłe zakończenie spotkań z kolegami/koleżankami
7. Brak chęci uczęszczania na zajęcia szkolne
8. Hroniczne bóle, przeziębienia, przekonanie, że jest chore i nie może iść do szkoły
9. Wagarowanie
10. Samookaleczanie

I wiele innych. Dodacie coś do tej listy?

#MarchewkowaMama

Komentarze

Popularne posty